Retourneren

Retourneren

Ben je niet tevreden met een door ons geleverd product? Dan mag je het artikel terugsturen en krijg je je geld terug. Volgens het zogenaamde ‘ontbindingsrecht’ heb je als consument bij een webwinkel (zoals Rebel House) namelijk het recht om de koop kosteloos terug te draaien. Volgens de wet heb je hier 14 dagen voor, maar wij doen er nog een schepje bovenop. Daarom krijg je van ons zelfs 90 dagen. Kom je er tijdens deze 90 dagen achter dat je toch niet helemaal gelukkig bent ons product? Stuur het dan dus gewoon terug!

Vanzelfsprekend gelden hier wel een paar kleine regeltjes voor:

  • Je hebt het product niet gebruikt en het is niet beschadigd.
  • Het product retourneer je in de originele verpakking. Deze verpakking heb je alleen geopend om te kunnen zien of je het product wilt houden.
  • Wij kunnen helaas geen op maat gemaakte producten retour nemen.
  • Sommige producten uit ons assortiment zijn niet geschikt om via de pakketdienst van PostNL retour te sturen. Dit geldt bijvoorbeeld voor meubels die te groot zijn. Deze producten halen wij zelf op met onze eigen dienst. De kosten hiervoor bedragen €49,-. Dit bedrag zullen wij aftrekken van het bedrag dat we op je rekening terugstorten. Twijfel je of je product mee kan met PostNL? Kijk dan even bij of neem contact op met onze klantenservice.
  • Word je bestelling geleverd met schade of is het defect? Sorry, vergeef ons!! En kijk ook even hier. Meld dit in ieder geval altijd zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 24 uur. Stuur een mailtje met foto naar info@rebelhouse.nl en dan zorgen onze helden van de klantenservice dat het goed komt.

Hoe werkt retourneren?

Retourneren bij Rebel House is heel eenvoudig. Dat doe je in de meeste gevallen via deze link:

>> Retourzending aanmelden

Heb je je pakket via de post ontvangen? Dan kun je het op dezelfde manier retourneren. Ga naar ons retourportaal om je retourproces te starten. Daarvoor kun je dit formulier gebruiken maar dat hoeft niet! 

Besteld via fonQ?

Als je iets van Rebel House hebt besteld via fonQ, kun je onderstaande link gebruiken om je artikel te retourneren:

Retourzending aanmaken

Besteld via Bol.com?

Als je iets van Rebel House hebt besteld via Bol.com, kun je het ook weer via dit platform retourneren. Dit gaat dus niet via de website van Rebel House. Log in op je Bol account om via dit platform een artikel te retourneren.

 

 

Je artikel(en) retourneren via PostNL

Wil je een artikel retour sturen via PostNL? Meld je retour dan eerst aan via het retourportaal.

Vervolgens krijg je van ons een verzendlabel. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is dit label uitprinten, op de doos plakken en de (goed dichtgeplakte) doos afleveren bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie.

Let op: Het is belangrijk dat het oude verzendlabel niet meer zichtbaar is. Plak dus het nieuwe label over het oude heen of haal het oude eraf. Anders bestaat de kans dat de bezorger straks weer aan je eigen deur staat!

Het retourneren van een product via PostNL kost €4,95. Dit bedrag betaal je direct bij het aanmaken van je retourlabel.

Afmetingen

PostNL werkt met maximale afmetingen voor haar pakketdienst:

175 x 78 x 55 cm

Het maximale gewicht bedraagt 31,5 kg.

Wanneer een product groter is dan deze afmetingen of zwaarder dan 31,5 kg, kun je het helaas niet met PostNL retour sturen.

Het product laten ophalen door onze eigen bezorgservice

Sommige producten zijn zoals gezegd niet geschikt voor de pakketdienst van PostNL. Het gaat hier in het algemeen om meubelstukken die te groot of te zwaar zijn. Dit zijn dan ook altijd items die we via onze eigen bezorgservice bij jou thuis hebben bezorgd.  Als je besluit om deze retour te sturen, rekenen we hier €49,- voor. Dit bedrag trekken we af van het aankoopbedrag dat je teruggestort krijgt. Het aanmelden van een product voor onze eigen bezorgservice gaat ook altijd via het retourportaal.

Andere manieren om te retourneren

Uiteraard ben je vrij om gebruik te maken van een postdienst naar keuze. Je mag het artikel desnoods ook zelf bij onze woonwinkel in Ulft komen terugbrengen! Wel willen we je erop wijzen dat alle kosten en verantwoordelijkheden in dit geval bij jou liggen. Dit geldt in het bijzonder voor kwijtraken of schade aan het product.